Așa, ca băiat, în privința cumpărăturilor, sunt o femeie. Nu m-am pizdificat, dar îmi place să fac shopping din ăla de cercetare. Să caut în magazinele-concept, să mă uit pe tarabe, să încerc chestii noi, în general, să îmi îmbogățesc experiențele senzoriale.

Rituals a intrat puternic anul trecut în România, bine, nu atât de puternic, că nu are magazin de brand, dar a intrat în lanturile Sephora și Douglas, cu mai puține produse, dar îndestul de multe ca să atragă atenția consumatorilor. O gamă mai variată de Rituals găsiți în lanțul de duty free Best Value din aeroporturile româneșți. Și, da, găsiți toate produsele lor în orașele puternic dezvoltate ale Europei.

Rituals împlinește anul ăsta 20 de ani de existență. Compania a fost înființată de Raymond Cloosterman, un olandez școlit, care a avut în minte ceva senzațional la începutul anilor 2000: un brand care să nu fie de beauty, ci de mindset, un brand care să fie unisex, căci bărbaților nici azi nu le place să fie incluși în industria de beauty ca “ținte”, un brand ageless, utilizabil de toate categoriile de vârstă. Băiatul nu e prost deloc, am citit interviuri cu el, în cazul lui nu a fost noroc antreprenorial, a premeditat acest succes (Rituals e azi una dintre cele mai dinamice companii olandeze ca dezvoltare economică).

Și Rituals face exact ce promite. Am întâlnit acest brand acum câțiva ani și nu se mai întâmplă să lipsească din casa mea, din baia mea. În timp ce The Body Shop vinde marketing de tip “anti acneic”, Rituals vinde senzații. Obsesia mea e spuma de duș de la ei, o reușită, un portal senzorial și nu exagerez când zic asta. O spumă care îți mângâie corpul, un miros voluptuos de spa, vă zic – fiecare dus cu Rituals e o experiență. Chiar dacă o știi, ai mai trăit-o, o mai vrei.

Nu am folosit linia de grooming de la ei, nu mă barbieresc, nu mă dau cu aftershave, însă am folosit body scrub, antiperspirante, și sunt topit după odorizantele lor de interior, o nebunie.

Când ziceam că e un lux pe care ți-l poți permite, să va dau și un orizont de prețuri: un tub ca cele de mai jos se vinde în România cam cu 9-10 euro. Și așa dai 4 euro pe un căcat de latte de la starbax, bagă 10 euro într-un produs Rituals și o să îmi mulțumești.